Przejdź do treści
! UWAGA !
27 listopada 2024 r. (środa) w Urzędzie Gminy w Jednorożcu i Ośrodku Pomocy Społecznej w Jednorożcu nie będzie bieżącej obsługi klientów.
Jesteś tutaj

Aktualności

Obrazek Stosowanie do Zarządzenia Wojewody Mazowieckiego z dnia 26 lipca 2023 r. zmieniającym Zarządzenie w sprawie powołania komisji do spraw oszacowania zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej znajdujących się na terenie województwa mazowieckiego, informujemy, że:

podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę (jak to miało miejsce w roku 2022) jest złożenie indywidualnie przez rolnika wniosku za pośrednictwem aplikacji publicznej „Zgłoś szkodę rolniczą” https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Złożenie wniosku poprzez aplikację „Zgłoś szkodę rolniczą” jest konieczne do uzyskania w późniejszym czasie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.
 
W przypadku, gdy rolnik chciałby dodatkowo, aby szacowania szkód dokonała również Komisja Gminna poprzez lustrację na miejscu, konieczne jest złożenie w Urzędzie Gminy wniosku o oszacowanie szkód, nie później niż do dnia 15 września 2023 r.
Komisja dokonuje oszacowania szkód w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw, a następnie składa raport oszacowania szkód do dnia 15 października 2023 r.
Jak najszybsze złożenie wniosku umożliwi Komisji podjęcie pracy w terenie.
WAŻNE!
Jeżeli chodzi o aplikację, to można oszacować wszystkie szkody również po zbiorach, natomiast w przypadku dodatkowego szacowania przez komisję rolnik nie może dokonać likwidacji, ani zbioru uprawy do czasu przeprowadzenia przez komisję lustracji na miejscu wystąpienia szkód. Po dokonaniu zbiorów komisja nie będzie szacowała strat danej uprawy.
 
Wnioski o oszacowanie szkód w wyniku suszy dostępne są na stronie Urzędu Gminy (kliknij pobierz wniosek) lub w siedzibie Urzędu Gminy w Jednorożcu w Punkcie obsługi Interesanta (parter), tel. 29 751 70 30 wew. 54.
Do wniosku składanego w Urzędzie Gminy należy dołączyć kserokopię wniosku o płatności w ramach wsparcia bezpośredniego złożonego do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w danym roku wegetacyjnym, jako załącznik w celu identyfikacji upraw rolnych, w których wystąpiły szkody.
Do wniosku składanego w Urzędzie Gminy należy wpisać tylko działki, na których wystąpiła susza, każdą oddzielnie.
UWAGA!
Zaznaczyć należy, że wniosek złożony o oszacowanie szkód tylko do Komisji Gminnej, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszenie w aplikacji. Szacowanie strat przez komisję jest czynnością dodatkową. Natomiast jeśli rolnik nie zgłosi wniosku do gminy, a złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół lub kalkulację oszacowania szkód.
Złożenie wniosku przez rolnika o oszacowanie szkód przez Komisję Gminną nie jest obowiązkowe, a jego złożenie nie zwalnia z obowiązku złożenia wniosku przez aplikację publiczną.

 
Wniosek o oszacowanie szkód w wyniku wystąpienia suszy rolniczej (do pobrania)
24 lipca 2023 r.
Prosimy naszych Wnioskodawców i Beneficjentów o rozwagę w wyborze dostawcy i firmy instalacyjnej do wykonania wymiany źródła ciepła z dofinansowaniem programu  „Czyste Powietrze”.
Płacicie Państwo za zakup i montaż nowego źródła ciepła np. pompy ciepła
– i refinansujecie zrealizowane zadanie z przyznanej i należnej Wam dotacji w ramach programu „Czyste Powietrze”!

Niestety, zdarzają się na rynku usług nieuczciwy wykonawcy, którzy oferują usługi i produkty niskiej jakości oraz zawyżają ceny.
Zwracamy uwagę, że wybór firmy sprzedającej urządzenie jak i wykonującej jego montaż należy do Państwa - naszych Wnioskodawców i Beneficjentów.
Prosimy Państwa o ostrożność i rozwagę, w szczególności w przypadku  oferty akwizytorów na instalację źródła ciepła, w tym POMPY CIEPŁA. Nieuczciwi sprzedawcy proponują niedopasowane do Waszego domu i potrzeb - niskiej jakości urządzenia, które w okresie grzewczym zużywają dużo prądu, a ich trwałość i jakość jest słaba.
Prosimy o dokładne i uważne sprawdzenie firmy i jej oferty jeszcze przed podpisaniem umowy, w szczególności jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do:
- oferowanej ceny usługi i produktu,
- oferowanych parametrów urządzenia lub instalacji,
- oferowanych warunków serwisowych i gwarancji.
Prosimy o uważność i podejmowanie decyzji bez pośpiechu, w konsultacji z gminnym punktem konsultacyjno – informacyjnym, sołtysem lub regionalnie funkcjonującym wfośigw. Warto sprawdzić parametry urządzenia i jego rzeczywistą cenę w internecie. Można także porozmawiać ze znajomymi i sąsiadami, którzy taki proces inwestycyjny mają już za sobą. Warto też skorzystać z funkcjonującej w ramach programu „Czyste Powietrze” tzw. listy ZUM (listy zielonych urządzeń i materiałów) - dostępnej online pod adresem https://lista-zum.ios.edu.pl/, która zawiera zweryfikowane urządzenia i materiały o potwierdzonej jakości.
Przede wszystkim warto współpracować z firmami poleconymi i znanymi na lokalnym rynku.
Prawidłowo zrealizowana inwestycja z dotacją z programu „Czyste Powietrze” to niższe koszty ciepła w Waszych domach, a tym samym niższe wydatki na ogrzewanie.
Zależy nam na Państwa bezpieczeństwie i wyłącznie korzyściach uzyskanych z programu „Czyste Powietrze”.
Życzymy Państwu spotkań wyłącznie z rzetelnymi firmami i satysfakcji ze zrealizowanej inwestycji!
 
uwaga dodatkowa:
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) nie promuje konkretnych firm sprzedających urządzenia, instalacyjnych oraz wykonawczych.
Państwa nieufność powinno wzbudzić powoływanie się firmy na partnerstwo z NFOŚiGW w programie priorytetowym „Czyste Powietrze”, co nie ma uzasadnienia w praktyce. Bezpośrednimi partnerami operacyjnymi w programie „Czyste Powietrze” w odniesieniu do NFOŚiGW są wojewódzkie fundusze ochrony środowiska
i gospodarki wodnej (wfośigw) oraz GMINY (w programie „Czyste Powietrze” uczestniczy ponad 86% gmin
w skali Polski), a także wybrane banki, wskazane na stronie internetowej: czystepowietrze.gov.pl .
Obrazek

Zgodnie z uchwałą 2/2023 Krajowej Rady Izb Rolniczych z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie zarządzenia wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych, wybory do izb rolniczych odbędą się 24 września 2023 r.

Terminarz wykonania poszczególnych czynności związanych z przeprowadzaniem wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych (do pobrania)
Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych (do pobrania)

 

Wszelkie pytania dotyczące wyborów można uzyskać w Oddziałach Biur MIR oraz w Punkcie Obsługi Interesanta w Urzędzie Gminy w Jednorożcu pod nr telefonu 29 751 70 30 wew. 54


Mazowiecka Izba Rolnicza poszukuje osób do pracy w Okręgowej Komisji Wyborczej. Członkami Komisji Okręgowej mogą być tylko podatnicy podatku rolnego umieszczeni w spisie wyborców.

REJESTRACJA KANDYDATÓW:

do  4 września 2023  -  zgłoszenie i rejestrowanie kandydatów na członków Rad Powiatowych MIR do Komisji Okręgowej 

do 10 września 2023 -  zgłaszanie kandydatów na członków Rad Powiatowych MIR do Komisji Okręgowej w dodatkowym naborze

 Jeżeli w terminie przewidzianym do zgłoszenia kandydatów nie zostanie zgłoszona w danym okręgu wyborczym liczba kandydatów odpowiadająca co najmniej liczbie mandatów do obsadzenia, komisja okręgowa wzywa członków izby rolniczej do zgłoszenia dodatkowych kandydatów, przez zamieszczenie obwieszczenia na stronie internetowej wojewódzkiej izby rolniczej i w miejscach zwyczajowo przyjętych w danej gminie, następnego dnia po upływie terminu, o którym mowa w § 12 ust. 2 uchwały.

W wypadku, o którym mowa w ust. 1, termin do zgłoszenia i zarejestrowania kandydatów upływa trzeciego dnia od dnia zamieszczenia obwieszczenia

dokumenty dla kandydata - osoby fizycznej - na członka Rady Powiatowej  (do pobrania)

  1. zgłoszenie kandydata
  2. lista osób popierających zgłoszenie kandydata
  3. oświadczenie o zgodzie na kandydowanie
  4. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne pod rygorem odpowiedzialności z art.233 § 1 Kodeksu karnego
  5. zgodę na przetwarzanie danych osobowych

W przypadku gdy zgłoszenia dokonuje osoba upoważniona przez kandydata dodatkowo załącza się:  Pisemne upoważnienie do dokonania zgłoszenia, podpisane przez kandydata, z oznaczeniem imion, nazwiska i adresu zamieszkania oraz numer i seria dowodu osobistego osoby upoważnionej do dokonania zgłoszenia.

dokumenty dla kandydata - osoby prawnej - na członka Rady Powiatowej    (do pobrania)

  1. zgłoszenie kandydata 
  2. lista osób popierających zgłoszenie kandydata
  3. oświadczenie o zgodzie na kandydowanie
  4. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne pod rygorem odpowiedzialności z art.233 § 1 Kodeksu karnego
  5. zgodę na przetwarzanie danych osobowych

  Jeżeli zgłoszenie kandydata dokonywane jest w imieniu osoby prawnej dodatkowo załącza się: dokument wystawiony przez władze osoby prawnej o ustanowieniu przedstawiciela tej osoby, zawierający nazwę i adres siedziby osoby prawnej, nazwę organu, który ustanowił przedstawiciela, oraz imiona i nazwisko oraz adres zamieszkania przedstawiciela, wydany najpóźniej na 3 miesiące przed terminem wyznaczonym jako termin wyborów.

Informacja Wójta Gminy Jednorożec z dnia 18 sieprnia 2023 r.

Obwieszczenia dotyczące wyborów

OBWIESZCZENIE
 
 
Okręgowej Komisji Wyborczej Nr 187
w Jednorożcu
z dnia 05.09.2023 r.

 

więcej
Gmina Jednorożec przystępuje do opracowania Analizy Ubóstwa Energetycznego za pośrednictwem Firmy ATsys Sp. Z o.o. z siedzibą w Katowicach na podstawie umowy zawartej z Gminą Jednorożec Nr ZIR.602.8.2.2023 z dnia 19.06.2023 r. Głównym celem opracowania Analizy ubóstwa energetycznego jest oszacowanie skali zjawiska ubóstwa energetycznego na terenie Gminy wraz ze wskazaniem ewentualnych możliwości wsparcia finansowego poprzez konkretne instrumenty pomocowe. Jako definicję ubóstwa energetycznego można przyjąć: „Ubóstwo energetyczne występuje wtedy, gdy gospodarstwo domowe nie jest w stanie zapewnić sobie wystarczającego poziomu ciepła, chłodu, oświetlania i energii do zasilania urządzeń, w wyniku połączenia niskich dochodów, wysokich wydatków energetycznych i niskiej efektywności energetycznej w domu”. Zadanie pod nazwą: "Wykonanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej oraz Analizy Ubóstwa Energetycznego dla Gminy Jednorożec" współfinansowano ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
W związku z powyższym zapraszamy wszystkie osoby do złożenia ankiety w celu zbadania potrzeb i dostosowania programów wsparcia dla odbiorców ubogich energetycznie.
Więcej informacji można uzyskać na stronie: https://www.niskaemisja.pl/jednorozec/
Obrazek
Jednorożec - Plac Świętego Floriana - dworzec PKS i teren przyległy - spożywanie alkoholu w miejscach zabronionych.
W związku z powyższym dzielnicowy zwraca się z apelem do mieszkańców zamieszkujących w bezpośrednim sąsiedztwie oraz przemieszczających się w tym rejonie o reagowanie na wszelkiego rodzaju przejawy łamania prawa. więcej

strony:

« | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | »

wyszukiwarka
szukaj
Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
Zamknij plakat
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.