Podział nieruchomości
Podział nieruchomości
Podział nieruchomości
Podział nieruchomości
WNIOSEK O PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
I. PODSTAWA PRAWNA
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Gminy – (I piętro) –od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.
Sprawy merytorycznie załatwia:
Zespół Inwestycji i Rozwoju
Katarzyna Skała
I piętro, pok 12
Telefon kontaktowy: 29 751-70-39
email: k.skala@jednorozec.pl
III. WYMAGANE DOKUMENTY
Załączniki do ww. wniosków:
IV. OPŁATA
Nie podlega opłacie skarbowej.
art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
/tekst jednolity: Dz. U. z 2023 poz. 2111 z późn. zm./
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
VI. DODATKOWE INFORMACJE
Podział nieruchomości jest dopuszczalny, jeżeli projektowane do wydzielenia działki gruntu mają dostęp do drogi publicznej.
Rodzaj składanego wniosku i dołączanych wraz z nim dokumentów zależy od trybu dokonywania podziału. Podziały na podstawie art. 93 i 94 dokonywane są zgodnie z ustaleniami planu miejscowego lub decyzją o warunkach zabudowy obowiązującą w dniu złożenia wniosku, w wypadku braku planu miejscowego z przepisami odrębnymi.
Postępowanie o podział nieruchomości odbywa się dwuetapowo (za wyjątkiem podziałów dokonywanych w trybie art. 95 u.g.n.). Po złożeniu kompletnego wniosku i wydaniu postanowienia wyrażającego opinię o zgodności proponowanego podziału wnioskodawca zleca uprawnionemu geodecie wykonanie mapy podziału. Po przyjęciu mapy podziału do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wraz z protokołem przyjęcia granic, wykazem zmian gruntowych, wykazem synchronizacyjnym i dostarczeniu do tutejszego urzędu organ wydaje decyzję zatwierdzającą podział nieruchomości.
Po upływie 14 dni od dnia odebrania decyzji, Wnioskodawca przychodzi do Urzędu Gminy
po uprawomocnienie decyzji. Dwa egzemplarze prawomocnej decyzji odsyłane są przez Urząd Gminy do Starostwa Powiatowego w Przasnyszu do Wydziału Geodezji Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami celem wprowadzenia zmian.
VII. TRYB ODWOŁAWCZY
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania
Podział nieruchomości
WNIOSEK O PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
I. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /tekst jednolity:
Dz. U. z 2024 poz. 1145 z późn. zm./ - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu
i trybu dokonywania podziałów nieruchomości /Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663/
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Gminy – (I piętro) –od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.
Sprawy merytorycznie załatwia:
Zespół Inwestycji i Rozwoju
Katarzyna Skała
I piętro, pok 12
Telefon kontaktowy: 29 751-70-39
email: k.skala@jednorozec.pl
III. WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości
- Wniosek o zaopiniowanie zgodności podziału nieruchomości
Załączniki do ww. wniosków:
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. odpis z księgi wieczystej, notarialna umowa nabycia nieruchomości, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku).
- Wypis z rejestru gruntów.
- Wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 u.g.n.
- Ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu obowiązująca
w dniu składania wniosku (jeżeli nie ma miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla danej nieruchomości) - Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości
jest inne niż w księdze wieczystej.
- Mapa z projektem podziału sporządzona przez uprawnionego geodetę i zarejestrowana
do państwowego zasobu geodezyjno – kartograficznego w Starostwie Powiatowym
w Przasnyszu w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami. - Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
IV. OPŁATA
Nie podlega opłacie skarbowej.
art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
/tekst jednolity: Dz. U. z 2023 poz. 2111 z późn. zm./
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
VI. DODATKOWE INFORMACJE
Podział nieruchomości jest dopuszczalny, jeżeli projektowane do wydzielenia działki gruntu mają dostęp do drogi publicznej.
Rodzaj składanego wniosku i dołączanych wraz z nim dokumentów zależy od trybu dokonywania podziału. Podziały na podstawie art. 93 i 94 dokonywane są zgodnie z ustaleniami planu miejscowego lub decyzją o warunkach zabudowy obowiązującą w dniu złożenia wniosku, w wypadku braku planu miejscowego z przepisami odrębnymi.
Postępowanie o podział nieruchomości odbywa się dwuetapowo (za wyjątkiem podziałów dokonywanych w trybie art. 95 u.g.n.). Po złożeniu kompletnego wniosku i wydaniu postanowienia wyrażającego opinię o zgodności proponowanego podziału wnioskodawca zleca uprawnionemu geodecie wykonanie mapy podziału. Po przyjęciu mapy podziału do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wraz z protokołem przyjęcia granic, wykazem zmian gruntowych, wykazem synchronizacyjnym i dostarczeniu do tutejszego urzędu organ wydaje decyzję zatwierdzającą podział nieruchomości.
Po upływie 14 dni od dnia odebrania decyzji, Wnioskodawca przychodzi do Urzędu Gminy
po uprawomocnienie decyzji. Dwa egzemplarze prawomocnej decyzji odsyłane są przez Urząd Gminy do Starostwa Powiatowego w Przasnyszu do Wydziału Geodezji Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami celem wprowadzenia zmian.
VII. TRYB ODWOŁAWCZY
- Na postanowienie służy stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Wójta Gminy Jednorożec, w terminie 7 dni od dnia doręczenia.
- Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Wójta Gminy Jednorożec, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania