Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców
Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców
I.WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia:
- o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy, o zameldowaniu wraz z poprzednimi adresami, o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego, o braku osób zameldowanych pod wskazanych adresem (załącznik nr 1)
- wniosek o wydanie zaświadczenia o wspólnym zameldowaniu pod wskazanym adresem (załącznik nr 2)
2. W przypadku działania przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia.
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
(w przypadku, gdy zaświadczenie nie jest zwolnione z opłaty skarbowej)
4. Do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport,
- aktualny tytuł prawny do lokalu (oryginał) – w przypadku, gdy
wnioskodawca ubiega się o wydanie zaświadczenia o osobach zameldowanych
w danym lokalu lub o zaświadczenie, że w danym lokalu nikt nie jest zameldowany.
II.OPŁATY:
1. Opłata skarbowa za wydane zaświadczenie - 17 zł.2. Opłata skarbowa za ewentualne pełnomocnictwo - 17 zł.
Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie), zstępnemu (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwu.
III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w terminie 7 dni.IV. UWAGI:
1. Zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności, każda osoba może wnioskować o wydanie zaświadczenia wyłącznie w zakresie swoich danych. W przypadku działania w imieniu innej osoby należy posiadać pełnomocnictwo.2. W przypadku wnioskowania o wydanie zaświadczenia o wspólnym zameldowaniu należy posiadać pełnomocnictwo od każdej pełnoletniej osoby objętej zaświadczeniem. Jeżeli zaświadczenie obejmuje osoby nieletnie lub ubezwłasnowolnione a wnioskodawca nie jest ich przedstawicielem ustawowym (np. rodzic) lub opiekunem prawnym to zobowiązany jest do uzyskania pełnomocnictwa od osoby uprawnionej.
V. PODSTWA PRAWNA:
Podstawa prawna: art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.) – zaświadczenie o ilości osób zameldowanych, art. 45 ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 z późn. zm.) – pozostałe zaświadczenia.
VI. ZAŁĄCZNIKI
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
VII. JEDNORSTKA ODPOWIEDZIALNA
Urząd Stanu Cywilnego w Jednorożcu
pokój nr 1(parter budynku)
nr telefonu (029) 751-70-35