Przejdź do treści
! UWAGA !
INFORMACJA WÓJTA GMINY JEDNOROŻEC - zgodnie z Zarządzeniem Nr 129/2024 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 21 listopada 2024 r. ustala się 27 grudnia 2024 roku (piątek) dniem wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy w  Jednorożcu. Odpracowanie tego dnia nastąpi 14 grudnia 2024 r. (sobota).

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości

NADANIE NUMERU PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI
Nadanie numeru porządkowego nieruchomości
NADANIE NUMERU PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI
 
I. PODSTAWA PRAWNA
Art. 47a ust. 1 pkt 1, ust. 5, Art. 47b ust. 1, 2, 3 i 4 Ustawy Prawo geodezyjne  i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. /tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 1151 z późn. zm./
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów /Dz.U. z 2021 r. poz. 1368/
 
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Gminy – pok. nr 9 (I piętro) –od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.
Sprawy merytorycznie załatwia:
Zespół Inwestycji i Rozwoju
I piętro, pok. 12
telefon kontaktowy: 29 751-70-39
 
III. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek właściciela nieruchomości KLIK
Załączniki: (przyjmujemy kserokopie – oryginały do wglądu):
Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do nieruchomości
(np. akt notarialny, odpis z KW, postanowienie sądu o stwierdzeniu spadku).
Mapa dokonanej inwentaryzacji powykonawczej budynku.
Zawiadomienie Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego potwierdzające zakończenie robót budowlanych.
W przypadku budynku w trakcie budowy albo prognozowanego do wybudowania ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę, oświadczenie o rozpoczęciu budowy oraz projekt zagospodarowania nieruchomości KLIK.
 
IV. OPŁATA
Nie pobiera się.
 
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 7 dni. 
VI. DODATKOWE INFORMACJE
Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
Wnioskodawca otrzymuje zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego. O oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym zawiadamia się Urząd Statystyczny, Wydział geodezji, kartografii, katastru i gospodarki nieruchomościami Starostwa Powiatowego, posterunek policji.
W terminie 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, należy umieścić w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczkę z numerem. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym i nazwą ulicy umieszcza się również na ogrodzeniu. Tabliczka z numerem porządkowym powinna być utrzymana w należytym stanie.
 
VII. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
 
wyszukiwarka
szukaj