Wykreślenie wpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Wykreślenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
KOGO DOTYCZY
Procedura dotyczy osób chcących prowadzić własną firmę.
WYMAGANE DOKUMENTY
1) Wniosek o wykreślenie wpisu CEIDG-1 (druk do pobrania w pok. 12 (I piętro) lub na stronie internetowej www.jednorozec.pl).
2) Dowód tożsamości - do wglądu.
3) Wniosek przesłany do Urzędu Gminy w Jednorożcu listem poleconym powinien być opatrzony notarialnym poświadczeniem podpisu wnioskodawcy.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Gminy – pok. nr 8 (I piętro) – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.
Wniosek o wpis do CEIDG można złożyć drogą elektroniczną bezpośrednio na stronie CEIDG ( www.ceidg.gov.pl).
OPŁATY
Wniosek o wpis do CEIDG nie podlega opłacie skarbowej.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
1) Przekształcenie wniosku z formy papierowej na formę dokumentu elektronicznego i przesłanie do CEIDG następuje następnego dnia roboczego od daty wpływu wniosku.
2) W przypadku, gdy złożony wniosek okaże się niepoprawny, Wójt Gminy Jednorożec wezwie przedsiębiorcę do jego uzupełnienia lub skorygowania.
TRYB ODWOŁAWCZY
Czynności organu gminy związane z przyjęciem wniosku nie obejmują dokonania wpisu do CEIDG. Od czynności tych nie przysługują środki odwoławcze, gdyż organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Zespół Inwestycji i Rozwoju, mgr inż. Krzysztof Nizielski
pok. 12 (I piętro), tel. bezpośredni 29 7517039 lub centrala 29 7518392 wew. 39
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn zm.),
• art 14, art. 26 Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 672 z późn. zm.)
AKTUALIZACJA
Osoba odpowiedzialna za aktualizację: mgr inż. Krzysztof Nizielski
Data aktualizacji: 03.06.2014 r.