UWAGA! Od dnia 3 listopada 2020 roku praca Urzedu Gminy w Jednorożcu, Ośrodka Pomocy Społecznej w Jednorożcu będzie odbywała się bez bezpośredniej obsługi klientów.
UWAGA! Od dnia 3 listopada 2020 roku praca Urzedu Gminy w Jednorożcu, Ośrodka Pomocy Społecznej w Jednorożcu będzie odbywała się bez bezpośredniej obsługi klientów.
2020-11-02
UWAGA! Od dnia 3 listopada 2020 roku praca Urzędu Gminy w Jednorożcu, Ośrodka Pomocy Społecznej w Jednorożcu będzie odbywała się bez bezpośredniej obsługi klientów.
W sprawach niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom oraz w sytuacjach nadzwyczajnych (niecierpiących zwłoki) klienci będą obsługiwani bezpośrednio wyłącznie na parterze budynku Urzędu w wyznaczonym miejscu przez osobę pełniącą dyżur lub pracownika merytorycznego niezbędnego do załatwienia sprawy, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty z pracownikiem.
W związku z nasileniem się epidemii SARS-CoV-2 na terenie całego kraju Wójt Gminy Jednorożec zwraca się z prośbą do wszystkich mieszkańców o zmianę sposobu kontaktu z Urzędem w najbliższym czasie. Zmiany te powodowane są troską o bezpieczeństwo zarówno samych mieszkańców, jak i pracowników Urzędu.
W związku z zamknięciem kasy Urzędu Gminy prosimy o dokonywanie wpłat na niżej podane rachunki bankowe:
Wpłaty za pobyt i wyżywienie w Samorządowym Przedszkolu w Jednorożcu
Limes Bank Spółdzielczy nr 80 8913 0005 0008 9614 2000 0010
Wpłaty za pobyt i wyżywienie z Samorządowym Żłobku w Jednorożcu
Limes Bank Spółdzielczy nr 21 8913 0005 0009 1330 2000 0010
Rata pożyczki z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych- Gminny Zespół Oświaty
Limes Bank Spółdzielczy nr 63 8913 0005 0008 9584 2000 0030
Zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom wykonywane w urzędach administracji publicznej
lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania
o charakterze publicznym w czasie wystąpienia stanu epidemii(rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2)
Zgodnie z § 24 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 1758 z późn. zm.) do zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom zalicza się w szczególności sprawy z zakresu:
1) rejestracji stanu cywilnego;
2) ewidencji ludności i dowodów osobistych;
3) pomocy społecznej;
4) świadczenia usług komunalnych;
5) działania urzędów pracy, w tym wsparcia przedsiębiorców w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2;
6) wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
7) budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym dotyczące:
a) decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
b) decyzji o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydawanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
c) decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia
10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych ,
d) decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 28 marca 2003 r.
o transporcie kolejowym,
8) ochrony środowiska, w tym dotyczące:
a) decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
b) decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na podstawie ustawy z dnia
16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
c) wydawania zezwoleń na przetwarzanie odpadów, zezwoleń na zbieranie odpadów, decyzji o uznaniu przedmiotu lub substancji za produkt uboczny oraz decyzji o odmowie uznania przedmiotu lub substancji za produkt uboczny, na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
d) decyzji dotyczących pozwoleń zintegrowanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska,
e) zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska;
9) korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia
20 lipca 2017 r. – Prawo wodne,
10) przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej, o których mowa w art. 38–40 ustawy
z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania
o charakterze publicznym w czasie wystąpienia stanu epidemii(rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2)
Zgodnie z § 24 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 1758 z późn. zm.) do zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom zalicza się w szczególności sprawy z zakresu:
1) rejestracji stanu cywilnego;
2) ewidencji ludności i dowodów osobistych;
3) pomocy społecznej;
4) świadczenia usług komunalnych;
5) działania urzędów pracy, w tym wsparcia przedsiębiorców w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2;
6) wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
7) budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym dotyczące:
a) decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
b) decyzji o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydawanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
c) decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia
10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych ,
d) decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 28 marca 2003 r.
o transporcie kolejowym,
8) ochrony środowiska, w tym dotyczące:
a) decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
b) decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na podstawie ustawy z dnia
16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
c) wydawania zezwoleń na przetwarzanie odpadów, zezwoleń na zbieranie odpadów, decyzji o uznaniu przedmiotu lub substancji za produkt uboczny oraz decyzji o odmowie uznania przedmiotu lub substancji za produkt uboczny, na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
d) decyzji dotyczących pozwoleń zintegrowanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska,
e) zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska;
9) korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia
20 lipca 2017 r. – Prawo wodne,
10) przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej, o których mowa w art. 38–40 ustawy
z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
Zarządzenie Nr 109/2020
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 2 listopada 2020 r.
w sprawie ograniczeń zapewniających bezpieczeństwo
klientów i pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu oraz Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jednorożcu w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (koronowirusa)
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm.) w związku z § 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz.U. poz. 491) oraz § 24 ust. 1 i 5 rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 1758 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1.
- Z uwagi na rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 - koronowirusa wprowadzam
od dnia 03.11.2020 r. do odwołania ograniczenia w zakresie bezpośredniego załatwiania spraw przez klientów Urzędu Gminy w Jednorożcu oraz Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jednorożcu. - Wyłączeniu podlegają zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom określone w § 24 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku wystąpieniem stanu epidemii.
- Kontakt z Urzędem Gminy, Ośrodkiem Pomocy Społecznej odbywa się przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
- W przypadku braku możliwości, o której mowa w ust. 3 w budynku Urzędu na parterze przy głównym wejściu do budynku zostaje umieszczona stacjonarna skrzynka podawcza na dokumenty, podania i wnioski wymagające rozpatrzenia przez Urząd i Ośrodek Pomocy Społecznej.
- W sprawach, o których mowa w ust. 2 oraz w sytuacjach nadzwyczajnych (niecierpiących zwłoki) klienci będą obsługiwani bezpośrednio wyłącznie na parterze budynku Urzędu
w wyznaczonym miejscu przez osobę pełniącą dyżur lub pracownika merytorycznego niezbędnego do załatwienia sprawy, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty z pracownikiem.
- Klienci wchodzący do Urzędu będą wpuszczani pojedynczo i są zobowiązani
do dezynfekcji rąk oraz zakrywania ust i nosa.
Traci moc zarządzenie Wójta Gminy Jednorożec nr 106/2020 z dnia 23 października 2020 r.
w sprawie ograniczeń zapewniających bezpieczeństwo klientów i pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Jednorożcu w związku
z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (koronowirusa).
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy oraz Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Jednorożcu.
§ 4.
Zarządzenie podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Jednorożcu, a także poprzez wywieszenie na drzwiach wejściowych do budynku Urzędu Gminy w Jednorożcu przy ul. Odrodzenia 14 i ul. Zielonej 30.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Jednorożec
/-/ Krzysztof Andrzej Iwulski
Czytano: 1399 razy