Przejdź do treści
! UWAGA !
Jesteś tutaj

Aktualności

Obrazek Zgodnie z art. 147a ustawy z dnia 8 lutego 2023 r. o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 (Dz. U. poz. 412 ze zm.) wprowadzonym ustawą z dnia 13 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–20271 (Dz. U. poz. 1530) w 2023 roku rolnicy mogą ubiegać się o przyznanie płatności dla małych gospodarstw.
Płatność dla małych gospodarstw może być przyznana rolnikowi, jeżeli:
  1. złożył on wniosek o przyznanie płatności na rok 2023 (w terminie od 15 marca do 25 lipca 2023 r.), w którym łączna powierzchnia użytków rolnych, będących w posiadaniu tego rolnika w dniu 31 maja 2023 r., wynosi nie więcej niż 5 ha
  2. na podstawie złożonego wniosku o przyznanie płatności na rok 2023 do podstawowego wsparcia dochodów zostanie zatwierdzona powierzchnia wynosząca co najmniej 1 ha
  3. na podstawie złożonego wniosku o przyznanie płatności za rok 2022 przez tego rolnika lub podmiotu, od którego rolnik nabył gospodarstwo rolne, powierzchnia zatwierdzona do jednolitej płatności obszarowej (JPO) była większa od zera.
Płatność dla małych gospodarstw zastępuje wszystkie inne płatności bezpośrednie wnioskowane we wniosku o przyznanie płatności za rok 2023 finansowane w 100% z budżetu UE (podstawowe wsparcie dochodów, płatność redystrybucyjna, płatność dla młodych rolników, wszystkie płatności związane z produkcją oraz płatności w ramach ekoschematów).
Jednak rolnicy żądający płatności dla małych gospodarstw, którzy ubiegali się o przejściowe wsparcie krajowe finansowanego w 100% z budżetu krajowego (uzupełniającą płatność podstawową lub płatność do tytoniu) otrzymają także te płatności.
Niezależnie od tego rolnik otrzyma płatności ONW, płatność ekologiczną, płatności rolno-środowiskowo-klimatyczne, o ile wnioskował o te płatności we wniosku o przyznanie płatności za rok 2023, złożonym w terminie do dnia 25 lipca 2023 r.
Wysokość płatności dla małych gospodarstw ustalana będzie jako iloczyn powierzchni obszaru zatwierdzonego do podstawowego wsparcia dochodów i stawki płatności na 1 ha wynoszącej równowartość w złotych kwoty 225 euro przeliczonej na złote z zastosowaniem kursu wymiany euro.
W celu otrzymania płatności dla małych gospodarstw należy w terminie do 31 sierpnia 2023 r. po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych) złożyć w aplikacji eWniosekPlus skan oświadczenia „Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”. Wzór oświadczenia znajduje się na stronie internetowej ARiMR.
Doradcy MODR udzielają pomocy w wysłaniu oświadczenia. ZAPRASZAMY
Obrazek 16 sierpnia 2023 r., Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych poinformowało o nowym naborze wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024. Na realizację Programu Minister Rodziny i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 505 mln zł.

 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.

Celem rozpowszechnienia usług asystencji osobistej jest zwiększenie szans osób z niepełnosprawnościami na prowadzenie bardziej niezależnego/samodzielnego i aktywnego życia. Nadrzędnym celem usług asystencji osobistej powinno być dążenie do poprawy funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością w jej środowisku, zwiększenia możliwości zaspokajania jej potrzeb oraz włączenia jej w życie społeczne.

Adresatami Programu są:

1. dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji,

2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
 

Na realizację Programu Minister Rodziny i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł.

Maksymalna kwota dofinansowania dla jednego podmiotu (gminy/powiatu) nie może przekroczyć kwoty 3 000 000,00 zł.

Podmioty uprawnione do składania wniosków

O dofinansowanie wniosków w ramach naboru wniosków mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, szczebla gminnego i powiatowego.

Terminy naboru wniosków:

  1. Gmina/powiat składa wniosek (załącznik nr 1 do Programu) wraz z załącznikami do wniosku (załączniki nr 1a i 1b do Programu) do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej bfs.mrips.gov.pl, w terminie do 15 września 2023 r.
  2. Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (załącznik nr 3 do Programu) i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu (załącznik nr 2 do Programu), w terminie do 6 października 2023 r.

Termin rozpatrzenia wniosków:

Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.

Dokumenty aplikacyjne są do pobrania na stronie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie w zakładce Fundusz Solidarnościowy: https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego---edycja-2024

Ponadto, wszelkie informacje na temat naboru wniosków do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dostępne są na stronie internetowej Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1478,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2024

Obrazek
Wilki zazwyczaj są płochliwe i unikają kontaktu z ludźmi. Najczęściej przyczyną zbliżania się do siedzib ludzkich jest łatwo dostępna baza pokarmowa, głównie niezabezpieczone pojemniki na odpady  i kompostowniki. Mając na uwadze bezpieczeństwo ludzi i zwierząt bardzo proszę o:
1. Zabezpieczanie pojemników na odpady przed dostępem zwierząt drapieżnych.
2. Zamykanie posesji i zapewnienie opieki domowym zwierzętom. Przypominam o zakazie puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna (art. 10a ust.3 ustawy o ochronie zwierząt) oraz o zakazie puszczania psów luzem w lesie  (art. 30 ust 1 pkt 13 ustawy o lasach).
3. Niepozostawianie zwierząt na pastwisku bez bezpośredniej opieki na noc oraz właściwe zabezpieczenie zwierząt w ciągu dnia.
 
                                                                                                                  Krzysztof Andrzej Iwulski /-/
                                                                                                                    Wójt Gminy Jednorożec
W Akademii Leona Koźmińskiego zespół badawczy pod kierownictwem Pana Prof. Narcyza Roztockiego prowadzi badania naukowe oraz realizuje projekt badawczy finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki pt. Wpływ katastroficznych wydarzeń na usługi e-administracji: Pandemia COVID-19 jako lekcja gotowości na przyszłe katastroficzne wydarzenia (Nr: 2020/37/B/HS4/01117).  
 
Celem niniejszego badania jest określenie wpływu pandemii COVID-19 na korzystanie przez klientów Urzędu z informacji dostępnych na urzędowych stronach internetowych oraz z oferowanych usług e-administracji. Wykorzystanie oficjalnych stron internetowych Urzędu, mediów społecznościowych oraz innych form komunikacji elektronicznej jest istotne z punktu widzenia zarządzania kryzysowego i utrzymania ciągłości kontynuacji działania przez Urzędy. Badanie m.in. akceptacji i zaufania klientów Urzędu do e-administracji może przyczynić się do formułowania odpowiednich polityk, praktyk i strategii działania władz lokalnych pozwalających na skuteczne reagowanie w warunkach kryzysowych. Badanie pozwoli również na wymianę doświadczeń pomiędzy środowiskiem akademickim a administracją publiczną.  
 
W związku z powyższym, w imieniu kierownika projektu badawczego oraz całego zespołu badawczego, zwracam się z prośbą o wypełnienie anonimowej ankiety internetowej dotyczącej wpływu katastroficznych wydarzeń na usługi e-administracji. Prosimy o wypełnienie ankiety przez pracowników urzędu mających doświadczenie w obsłudze klientów korzystających e-usług. Wypełnienie ankiety nie powinno zająć więcej niż 10 min. 
 
Ankieta jest dostępna pod linkiem: www.profitest.pl/s/54533/ItVVqP7b 
 
Będziemy wdzięczni za wypełnienie ankiety w terminie do 15 września br.  W razie ewentualnych pytań prosimy o kontakt na niniejszego e-maila.  

strony:

« | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | »

wyszukiwarka
szukaj
Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
Zamknij plakat
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.