Aktualności
W Akademii Leona Koźmińskiego zespół badawczy pod kierownictwem Pana Prof. Narcyza Roztockiego prowadzi badania naukowe oraz realizuje projekt badawczy finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki pt. Wpływ katastroficznych wydarzeń na usługi e-administracji: Pandemia COVID-19 jako lekcja gotowości na przyszłe katastroficzne wydarzenia (Nr: 2020/37/B/HS4/01117).
Celem niniejszego badania jest określenie wpływu pandemii COVID-19 na korzystanie przez klientów Urzędu z informacji dostępnych na urzędowych stronach internetowych oraz z oferowanych usług e-administracji. Wykorzystanie oficjalnych stron internetowych Urzędu, mediów społecznościowych oraz innych form komunikacji elektronicznej jest istotne z punktu widzenia zarządzania kryzysowego i utrzymania ciągłości kontynuacji działania przez Urzędy. Badanie m.in. akceptacji i zaufania klientów Urzędu do e-administracji może przyczynić się do formułowania odpowiednich polityk, praktyk i strategii działania władz lokalnych pozwalających na skuteczne reagowanie w warunkach kryzysowych. Badanie pozwoli również na wymianę doświadczeń pomiędzy środowiskiem akademickim a administracją publiczną.
W związku z powyższym, w imieniu kierownika projektu badawczego oraz całego zespołu badawczego, zwracam się z prośbą o wypełnienie anonimowej ankiety internetowej dotyczącej wpływu katastroficznych wydarzeń na usługi e-administracji. Prosimy o wypełnienie ankiety przez pracowników urzędu mających doświadczenie w obsłudze klientów korzystających e-usług. Wypełnienie ankiety nie powinno zająć więcej niż 10 min.
Ankieta jest dostępna pod linkiem: www.profitest.pl/s/54533/ItVVqP7b
Będziemy wdzięczni za wypełnienie ankiety w terminie do 15 września br. W razie ewentualnych pytań prosimy o kontakt na niniejszego e-maila.
Celem niniejszego badania jest określenie wpływu pandemii COVID-19 na korzystanie przez klientów Urzędu z informacji dostępnych na urzędowych stronach internetowych oraz z oferowanych usług e-administracji. Wykorzystanie oficjalnych stron internetowych Urzędu, mediów społecznościowych oraz innych form komunikacji elektronicznej jest istotne z punktu widzenia zarządzania kryzysowego i utrzymania ciągłości kontynuacji działania przez Urzędy. Badanie m.in. akceptacji i zaufania klientów Urzędu do e-administracji może przyczynić się do formułowania odpowiednich polityk, praktyk i strategii działania władz lokalnych pozwalających na skuteczne reagowanie w warunkach kryzysowych. Badanie pozwoli również na wymianę doświadczeń pomiędzy środowiskiem akademickim a administracją publiczną.
W związku z powyższym, w imieniu kierownika projektu badawczego oraz całego zespołu badawczego, zwracam się z prośbą o wypełnienie anonimowej ankiety internetowej dotyczącej wpływu katastroficznych wydarzeń na usługi e-administracji. Prosimy o wypełnienie ankiety przez pracowników urzędu mających doświadczenie w obsłudze klientów korzystających e-usług. Wypełnienie ankiety nie powinno zająć więcej niż 10 min.
Ankieta jest dostępna pod linkiem: www.profitest.pl/s/54533/ItVVqP7b
Będziemy wdzięczni za wypełnienie ankiety w terminie do 15 września br. W razie ewentualnych pytań prosimy o kontakt na niniejszego e-maila.
podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę (jak to miało miejsce w roku 2022) jest złożenie indywidualnie przez rolnika wniosku za pośrednictwem aplikacji publicznej „Zgłoś szkodę rolniczą” https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
Złożenie wniosku poprzez aplikację „Zgłoś szkodę rolniczą” jest konieczne do uzyskania w późniejszym czasie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.
W przypadku, gdy rolnik chciałby dodatkowo, aby szacowania szkód dokonała również Komisja Gminna poprzez lustrację na miejscu, konieczne jest złożenie w Urzędzie Gminy wniosku o oszacowanie szkód, nie później niż do dnia 15 września 2023 r.
Komisja dokonuje oszacowania szkód w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw, a następnie składa raport oszacowania szkód do dnia 15 października 2023 r.
Jak najszybsze złożenie wniosku umożliwi Komisji podjęcie pracy w terenie.
WAŻNE!
Jeżeli chodzi o aplikację, to można oszacować wszystkie szkody również po zbiorach, natomiast w przypadku dodatkowego szacowania przez komisję rolnik nie może dokonać likwidacji, ani zbioru uprawy do czasu przeprowadzenia przez komisję lustracji na miejscu wystąpienia szkód. Po dokonaniu zbiorów komisja nie będzie szacowała strat danej uprawy.Wnioski o oszacowanie szkód w wyniku suszy dostępne są na stronie Urzędu Gminy (kliknij pobierz wniosek) lub w siedzibie Urzędu Gminy w Jednorożcu w Punkcie obsługi Interesanta (parter), tel. 29 751 70 30 wew. 54.
Do wniosku składanego w Urzędzie Gminy należy dołączyć kserokopię wniosku o płatności w ramach wsparcia bezpośredniego złożonego do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w danym roku wegetacyjnym, jako załącznik w celu identyfikacji upraw rolnych, w których wystąpiły szkody.
Do wniosku składanego w Urzędzie Gminy należy wpisać tylko działki, na których wystąpiła susza, każdą oddzielnie.
UWAGA!
Zaznaczyć należy, że wniosek złożony o oszacowanie szkód tylko do Komisji Gminnej, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszenie w aplikacji. Szacowanie strat przez komisję jest czynnością dodatkową. Natomiast jeśli rolnik nie zgłosi wniosku do gminy, a złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół lub kalkulację oszacowania szkód. Złożenie wniosku przez rolnika o oszacowanie szkód przez Komisję Gminną nie jest obowiązkowe, a jego złożenie nie zwalnia z obowiązku złożenia wniosku przez aplikację publiczną.
Wniosek o oszacowanie szkód w wyniku wystąpienia suszy rolniczej (do pobrania)