Uwaga Przedsiębiorcy!!! od 1 lipca 2013 roku zacznie obowiązywać nowy system gospodarki odpadami
Rada Gminy Jednorożec podjęła stosowną uchwałę dotyczącą odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne
i ustalenia stawki opłaty za pojemnik. Przez nieruchomości niezamieszkałe należy rozumieć m.in. sklepy, przedsiębiorstwa, szkoły, itp.
Rada Gminy Jednorożec podjęła stosowną uchwałę dotyczącą odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne
i ustalenia stawki opłaty za pojemnik. Przez nieruchomości niezamieszkałe należy rozumieć m.in. sklepy, przedsiębiorstwa, szkoły, itp.
Opłaty za pojemnik wynosi odpowiednio: dla pojemnika o pojemności 120 l - 24 zł, 1100 l - 220 zł., natomiast jeżeli odpady zbierane i odbierane będą w sposób selektywny stawki ulegają zmniejszeniu
i wynoszą odpowiednio dla pojemnika o pojemności 120 l – 12 zł, 1100 l – 110 zł.
Każdy właściciel nieruchomości niezamieszkałej na której powstają odpady komunalne zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Na jej podstawie zostanie ustalona wysokość opłat i wydana decyzja administracyjna Wójta Gminy Jednorożec.
Wypełnioną deklarację należy złożyć do Urzędu Gminy w Jednorożcu (I piętro, pok. 15) do dnia
31 marca 2013 roku.
Gmina będzie weryfikować uzyskane dane. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości danych w złożonej przez właściciela nieruchomości niezamieszkałej deklaracji, upoważniony pracownik Urzędu Gminy przeprowadzi czynności kontrolne.
Właściciel nieruchomości niezamieszkałych położonej na terenie Gminy Jednorożec zobowiązany będzie do kwartalnego uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w następujących przedziałach czasowych:
- za I kwartał do 31 marca danego roku,
- za II kwartał do 30 czerwca danego roku,
- za III kwartał do 30 września danego roku,
- za IV kwartał do 31 grudnia danego roku.
Pierwszą opłatę za okres od 1 lipca do 30 września 2013 r., właściciel nieruchomości ma obowiązek zapłacić do 30 września 2013 r.
Obiór odpadów niesegregowanych odbywać się będzie raz w miesiącu, natomiast odpadów segregowanych raz na dwa miesiące.
Michał Lorenc
(-)
Wójt Gminy Jednorożec
Deklarację można pobrać w Urzędzie Gminy w Jednorożcu, ul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec, u Sołtysa lub ze strony internetowej www.jednorozec.pl.
Wszelkich informacji dotyczących nowych zasad gospodarki odpadami można uzyskać u Pana Krzysztofa Nizielskiego, pok. nr 15 (I piętro), tel. 29 7517038.


zeto![[ZAMKNIJ]](Zasoby/Grafiki/close-img.png)