Przejdź do treści
! UWAGA !
Jesteś tutaj

Rezerwacja wizyt w ZUS - wygoda, oszczędność czasu i większy komfort dla klientów.

Rezerwacja wizyt w ZUS - wygoda, oszczędność czasu i większy komfort dla klientów.
2025-12-17
Obrazek Chcesz sprawnie załatwić sprawę w ZUS? Zarezerwuj wcześniej wizytę w ZUS.
 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych od stycznia 2026 roku rozszerza usługę rezerwacji wizyt w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online.
 
Rezerwacja wizyt w ZUS to rozwiązanie dostępne od ponad 10 lat. Przez ten czas liczba osób, które z wyprzedzeniem umawiają się na wizyty, stale rośnie. W ten sposób można skorzystać z porady specjalistów bez czekania do stanowiska obsługi.
 
– Chcemy, by klienci korzystali z systemu rezerwacji wizyt w placówkach i by taki sposób obsługi stał się regułą. Klient samodzielnie wybiera placówkę, dogodny termin spotkania, co pozwala mu lepiej zaplanować dzień. Dlatego zdecydowaliśmy się promować tę usługę we wszystkich naszych placówkach i od stycznia 2026 roku będziemy systematycznie zwiększać wykorzystanie wizyt rezerwowanych – mówi dyrektor Departamentu Relacji z Klientami Magdalena Mazur-Wolak.
 
Jakie są zalety rezerwacji wizyt
 
Klienci korzystający z takich rozwiązań podkreślają, że to oszczędność czasu, ponadto nie muszą przebywać w zatłoczonych miejscach. Dla wielu osób – zwłaszcza starszych lub ze szczególnymi potrzebami – oczekiwanie w kolejce bywa uciążliwe.
 
Korzyści z rezerwacji wizyt są następujące:
  • spersonalizowana obsługa –doradca może się przygotować do obsługi klienta i ma dla niego czas;
  • możliwość ustalenia dogodnego terminu wizyty;
  • przewidywalny czas oczekiwania na obsługę;
  • jasne informacje o terminie i miejscu wizyty;
 
 
Jak można się umówić na wizytę w placówce w ZUS
 
Obecnie wizytę stacjonarną w ZUS można zarezerwować:
  • przez swój profil na PUE/eZUS;
  • telefonicznie w najbliższym oddziale ZUS - Zarezerwuj wizytę w placówce ZUS;
  • podczas wizyty w placówce ZUS, np. na stanowisku Informacji ogólnej/Dziennika podawczego lub na stanowisku komputerowym dla klientów.
 
Ponadto klienci mogą skorzystać z e-wizyty, czyli konsultacji on-line ze specjalistą.


E-wizytę można zarezerwować:
  • na stronie www.zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „E-wizyta”;
  • w aplikacji mZUS;
  • w aplikacji mObywatel.
 
Czy osoby, które nie zarezerwują wcześniej wizyty, też zostaną obsłużone?
 
Rezerwowanie wizyt w placówkach w żaden sposób nie ogranicza dostępu klientów do usług ZUS. Osoba, która nie umówiła się wcześniej na wizytę, zawsze uzyska pomoc, ale musi się liczyć z tym, że będzie czekać na obsługę lub może wybrać wizytę w innym terminie.
 
Źródło: www.zus.pl

 

Czytano: 47 razy
wyszukiwarka
szukaj
Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.