! UWAGA !
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2018 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 29 listopada 2018 r. poniedziałek 24 grudnia 2018 r. został wyznaczony dniem wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu. Dzień wolny zostanie odpracowany 8 grudnia 2018 r. (sobota) w godzinach 7:30 – 15:30. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.

Wydanie zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego

 

WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O ZAGINIĘCIU LUB ZNISZCZENIU
KSIĘGI STANU CYWILNEGO

 

KOGO DOTYCZY

Zaświadczenie wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego (rodzice, dziadkowie), zstępnego (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego (rodzic lub inna osoba ustanowiona przez sąd opiekuńczy) oraz innych zainteresowanych osób.

 

WYMAGANE DOKUMENTY

1.   Wniosek o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego (Druk do pobrania w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).

2. Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport).

 

 

 

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Stanu Cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),

Urząd Gminy w Jednorożcu – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – od poniedziałku
do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

 

OPŁATY SKARBOWE

  • Za wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego – 24,00 zł.

Płatne  w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30; lub na konto Urzędu Gminy w Jednorożcu (Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 54 8924 0007 0011 7489 2003 0003).

 

 

 

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Po złożeniu wymaganych dokumentów zaświadczenie wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu.

Odbiór zaświadczenia może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty
listem poleconym.

 

 

 

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przysługuje.

 

 

 

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – Krzysztof Stancel

 

 

 

 

UWAGI

A.    Zaświadczenia o tym, że księgi stanu cywilnego zaginęły lub uległy zniszczeniu nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.

B.    Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego stwierdza, że księga danego rodzaju i określonego rocznika w danym urzędzie stanu cywilnego zaginęła lub uległa zniszczeniu.

C.   Wnioskodawca ubiegający się o takie zaświadczenie powinien uprawdopodobnić,
że w utraconej księdze znajdował się akt dotyczący określonej osoby.

 

PODSTAWA PRAWNA

  • Art. 79 i 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity –
  • Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688). część II, kol. 3, ust. 1 pkt. 4  załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)

AKTUALIZACJA

Osoba odpowiedzialna: mgr Agata Berg

Data aktualizacji: 15.01.2009 r.

 

 

 

 

Opracowała mgr Lilla Sopelewska, dnia 13.07.2005 r.

Sprawdziła: mgr Agata Berg, dnia 24.01.2009 r.

Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 24.01.2009 r.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.