! UWAGA !
Uwaga! 12 października 2018 r. (piątek) w świetlicy Publicznego Gimnazjum im. Św. Stanisława Kostki w Jednorożcu odbędą się zebrania: o godz.14.00 członków obwodowych komisji wyborczych ds. przeprowadzenia głosowania w obwodzie oraz o godz. 15.30 członków obwodowych komisji wyborczych ds. ustalenia wyników głosowania w obwodzie. Prosimy o obecność.

Wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku

WYDANIE ZAŚWIDCZENIA O DOKONANYCH W KSIĘGACH STANU CYWILNEGO WPISACH LUB ICH BRAKU

KOGO DOTYCZY
Zaświadczenie wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego (rodzice, dziadkowie), zstępnego (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego (rodzic lub inna osoba ustanowiona przez sąd opiekuńczy) oraz każdego kto wykaże w tym interes prawny, jak również organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku (Druk do pobrania w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).
  2. Do wglądu: dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport) osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.


MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Stanu Cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu).
Urząd Gminy w Jednorożcu – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

OPŁATY SKARBOWE

  • Za wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku – 24,00 zł.

Opłata skarbowa płatna w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30;
przerwa od 13.10 do 13.30 lub na konto Urzędu Gminy w Jednorożcu
(Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 54 8924 0007 0011 7489 2003 0003).

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po złożeniu wymaganych dokumentów zaświadczenie wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu. Odbiór zaświadczenia może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty
listem poleconym.

TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – Krzysztof Stancel
pok. nr 1 (parter), tel. bezpośredni 751 – 70 – 35 lub centrala 751 – 83 – 92 wew. 35

UWAGI
Zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.

PODSTAWA PRAWNA

  • Art. 79 i 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
  • Część II, kol. 3, ust. 1, pkt 4 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)

AKTUALIZACJA
Osoba odpowiedzialna: mgr Agata Berg
Data aktualizacji: 15.01.2009 r.



Opracowała mgr Lilla Sopelewska, dnia 13.07.2005 r.
Sprawdziła: mgr Agata Berg, dnia 24.01.2007 r.
Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 24.01.2009 r.

Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.