! UWAGA !
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2018 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 29 listopada 2018 r. poniedziałek 24 grudnia 2018 r. został wyznaczony dniem wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu. Dzień wolny zostanie odpracowany 8 grudnia 2018 r. (sobota) w godzinach 7:30 – 15:30. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.

Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktów sporządzonych za granicą

WPISANIE DO POLSKICH KSIĄG STANU CYWILNEGO TREŚCI AKTÓW URODZENIA, MAŁŻEŃSTWA, ZGONU SPORZĄDZONYCH ZA GRANICĄ

KOGO DOTYCZY
Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony lub krewni.

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o wpisanie (transkrypcję) do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granica (Druk do pobrania w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).
  2. Załączniki:
  • Odpis aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą – oryginał.
  • Tłumaczenie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego – oryginał.
    lub
  • Wielojęzyczny odpis aktu stanu cywilnego – oryginał.
  1. Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty)

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy w Jednorożcu – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – od poniedziałku
do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

OPŁATY SKARBOWE

  • Za wydanie decyzji – 39,00 zł.

Płatne w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.30 – 14.30; przerwa od 13.10 do 13.30 lub na konto Urzędu Gminy w Jednorożcu
(Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 54 8924 0007 0011 7489 2003 0003).

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Tryb ustawowy przewiduje 30 dni na wydanie decyzji od daty złożenia dokumentów, jednak
w większości przypadków decyzja wydawana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty
za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku decyzji odmownej Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem Kierownika USC (odwołanie składa się w USC lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – Krzysztof Stancel
pok. nr 1 (parter), tel. bezpośredni 751 – 70 – 35 lub centrala 751 – 83 – 92 wew. 35

PODSTAWA PRAWNA

  1. Art. 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
  2. Część I, kol. 3, ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)

AKTUALIZACJA
Osoba odpowiedzialna: mgr Agata Berg
Data aktualizacji: 15.01.2009 r.



Opracowała mgr Lilla Sopelewska, dnia 11.07.2005 r.
Sprawdziła: mgr Agata Berg, dnia 24.01.2007 r.
Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 24.01.2009 r.

Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.