! UWAGA !
Uwaga! 12 października 2018 r. (piątek) w świetlicy Publicznego Gimnazjum im. Św. Stanisława Kostki w Jednorożcu odbędą się zebrania: o godz.14.00 członków obwodowych komisji wyborczych ds. przeprowadzenia głosowania w obwodzie oraz o godz. 15.30 członków obwodowych komisji wyborczych ds. ustalenia wyników głosowania w obwodzie. Prosimy o obecność.

Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktów sporządzonych za granicą

WPISANIE DO POLSKICH KSIĄG STANU CYWILNEGO TREŚCI AKTÓW URODZENIA, MAŁŻEŃSTWA, ZGONU SPORZĄDZONYCH ZA GRANICĄ

KOGO DOTYCZY
Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony lub krewni.

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o wpisanie (transkrypcję) do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granica (Druk do pobrania w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).
  2. Załączniki:
  • Odpis aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą – oryginał.
  • Tłumaczenie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego – oryginał.
    lub
  • Wielojęzyczny odpis aktu stanu cywilnego – oryginał.
  1. Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty)

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy w Jednorożcu – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – od poniedziałku
do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

OPŁATY SKARBOWE

  • Za wydanie decyzji – 39,00 zł.

Płatne w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.30 – 14.30; przerwa od 13.10 do 13.30 lub na konto Urzędu Gminy w Jednorożcu
(Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 54 8924 0007 0011 7489 2003 0003).

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Tryb ustawowy przewiduje 30 dni na wydanie decyzji od daty złożenia dokumentów, jednak
w większości przypadków decyzja wydawana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty
za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku decyzji odmownej Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem Kierownika USC (odwołanie składa się w USC lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – Krzysztof Stancel
pok. nr 1 (parter), tel. bezpośredni 751 – 70 – 35 lub centrala 751 – 83 – 92 wew. 35

PODSTAWA PRAWNA

  1. Art. 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
  2. Część I, kol. 3, ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)

AKTUALIZACJA
Osoba odpowiedzialna: mgr Agata Berg
Data aktualizacji: 15.01.2009 r.



Opracowała mgr Lilla Sopelewska, dnia 11.07.2005 r.
Sprawdziła: mgr Agata Berg, dnia 24.01.2007 r.
Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 24.01.2009 r.

Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.