! UWAGA !
Uwaga! 12 października 2018 r. (piątek) w świetlicy Publicznego Gimnazjum im. Św. Stanisława Kostki w Jednorożcu odbędą się zebrania: o godz.14.00 członków obwodowych komisji wyborczych ds. przeprowadzenia głosowania w obwodzie oraz o godz. 15.30 członków obwodowych komisji wyborczych ds. ustalenia wyników głosowania w obwodzie. Prosimy o obecność.

Skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego

SKRÓCENIE MIESIĘCZNEGO TERMINU OCZEKIWANIA NA ZAWARCIE ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIEGO

 

KOGO DOTYCZY
Osób stanu wolnego (panna, kawaler, wdowa, wdowiec, rozwiedziona, rozwiedziony), które chcą zawrzeć związek małżeński w formie świeckiej przed upływem miesięcznego terminu ponieważ przemawiają za tym ważne względy (ciąża, wyjazd na dłuższy okres za granicę, poważna choroba jednej z osób zawierających małżeństwo lub najbliższego członka rodziny).

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego umotywowany ważnymi względami (Druk do pobrania w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).
  2. Załączniki uzasadniające zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu (np. zaświadczenie od lekarza o ciąży, chorobie i inne) – oryginał.
  3. Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty).

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy w Jednorożcu – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – od poniedziałku
do piątku w godzinach pracy Urzędu.

OPŁATY SKARBOWE

  • Za wydanie zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu do złożenia pisemnego zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa – 39,00 zł.

Opłata skarbowa płatna w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30; przerwa od 13.10 do 13.30 ub na konto Urzędu Gminy w Jednorożcu (Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 54 8924 0007 0011 7489 2003 0003).


TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów zaświadczenie wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu. Składanie wniosku o wydanie zaświadczenia i jego odbiór dokonuje się osobiście.

TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku odmowy wydania zezwolenia zostaje wydana decyzja administracyjna, od której Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika USC w Jednorożcu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłata skarbowa za odwołanie, płatna w znaczkach skarbowych, które można nabyć w kasie Urzędu, wynosi 5,00 zł. Za każdy załącznik opłata skarbowa wynosi 0,50 zł. Znaczki należy nakleić na odwołaniu.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego –
Krzysztof Stancel
pok. nr 1 (parter), tel. bezpośredni 751 – 70 – 35 lub centrala 751 – 83 – 92 wew. 35

UWAGI
Osoby, których akty stanu cywilnego były sporządzone w USC w Jednorożcu nie załączają odpisów aktów stanu cywilnego.

PODSTAWA PRAWNA

  • Art. 4 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zm.).
  • Część I, kol. 2, ust. 1 i 2, część I, kol. 2, ust. 2 oraz część IV, kol. 2, ust. 1, pkt 1 załącznika do ustawy z dnia 09 września 2000 roku o opłacie skarbowej (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 Nr 253, poz. 2536 z późn. zm.).

AKTUALIZACJA
Osoba odpowiedzialna za aktualizację: mgr Agata Berg
Data aktualizacji: 15.01.2009 r.


Opracowała: mgr Lilla Sopelewska, dnia 20.07.2005 r.
Sprawdziła: Agata Berg, dnia 24.01.2007 r.
Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 24.01.2009 r.

Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.