PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI W PRZYPADKU ZGODNOŚCI
Z PLANEM MIEJSCOWYM LUB PRZY BRAKU PLANU, W WARUNKACH
ZGODNOŚCI Z PRZEPISAMI ODRĘBNYMI LUB WARUNKAMI OKREŚLONYMI W
DECYZJI O WARUNKACH ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
ETAP I: OPINIOWANIE ZGODNOŚCI PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI Z PLANEM MIEJSCOWYM
Właścicieli (użytkowników wieczystych) nieruchomości.
1. Wniosek o wydanie opinii wstępnego projektu podziału nieruchomości (Druk do pobrania
w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).
2. Wstępny projekt podziału sporządzony przez uprawnionego geodetę (dwa egzemplarze mapy sytuacyjno – wysokościowej w skali 1:1000 z propozycją podziału nieruchomości i jej zagospodarowania) – oryginał.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. odpis z księgi wieczystej, notarialna umowa nabycia nieruchomości, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku) – oryginał.
4. Wypis i wyrys z katastru nieruchomości (obecnie jeszcze funkcję katastru pełni ewidencja gruntów
i budynków) – oryginał.
5. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązującą w dniu złożenia wniosku – oryginał.
Sekretariat Urzędu Gminy – pok. nr 8 (I piętro) – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.
Nie podlegają opłacie skarbowej czynności urzędowe załatwiane na podstawie przepisów ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku wydawane jest opinia Wójta w formie postanowienie.
Jeżeli sprawa okazałaby się szczególnie skomplikowana, wówczas termin może być przedłużony
do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie zawiadomiony na piśmie drogą pocztową.
Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Wójta Gminy (zażalenie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy lub pocztą) w terminie 7 dni od dnia doręczenia.
pok. 13 (I piętro), tel. bezpośredni 751 – 70 – 39 lub przez centralę 751 – 83 – 92 wew. 39
A. Podział nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego wykorzystywanych na cele rolne i leśne, powodujący wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3 ha, jest dopuszczalny jedynie w celu powiększenia sąsiedniej nieruchomości lub regulacji granic między sąsiadującymi nieruchomościami.
B. Podział nieruchomości jest dopuszczalny, jeżeli projektowane do wydzielenia działki gruntu mają dostępu do drogi publicznej.
C. Po uzyskaniu postanowienia Wnioskodawca udaje się do Starostwa w celu zarejestrowania mapy
z projektem podziału do państwowego zasobu geodezyjno – kartograficznego. Następnie przeprowadzany jest etap II podziału – zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości.
§ Art. 93, art. 97 ust. 1a pkt 1 – 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.).
§ Art. 2 ust. 1, pkt 1, lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r.
Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Właścicieli (użytkowników wieczystych) nieruchomości.
1. Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział (Druk do pobrania w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).
2. Trzy egzemplarze mapy z projektem podziału, sporządzone przez uprawnionego geodetę, przyjęte przez Starostwo do państwowego zasobu geodezyjno – kartograficznego.
3. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości, podpisany w obecności uprawnionego geodety przez właściciela (użytkownika wieczystego) wnioskującego o podział oraz przez właścicieli
i użytkowników wieczystych nieruchomości sąsiednich.
4. Wykaz zmian gruntowych.
5. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
Sekretariat Urzędu Gminy – pok. nr 8 (I piętro) – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.
Nie podlegają opłacie skarbowej czynności urzędowe załatwiane na podstawie przepisów ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku wydawane decyzja. Jeżeli sprawa okazałaby się szczególnie skomplikowana, wówczas termin może być przedłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie zawiadomiony na piśmie drogą pocztową.
za pośrednictwem poczty za zwrotnym poświadczeniem odbioru.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
pok. 13 (I piętro), tel. bezpośredni 751 – 70 – 39 lub przez centralę 751 – 83 – 92 wew. 39
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Wójta Gminy (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy lub pocztą)w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Po upływie 14 dni Wnioskodawca przychodzi do Urzędu Gminy po uprawomocnienie decyzji. Drugi egzemplarz prawomocnej decyzji odsyłany jest przez Urząd Gminy do Starostwa Powiatowego
w Przasnyszu do Wydziału Geodezji Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, celem wprowadzenia zmian.
§ Art. 93, art. 97 ust. 1a pkt 5 – 8, art. 97 ust. 1b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.).
§ Art. 2 ust. 1, pkt 1, lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r.
Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Osoba odpowiedzialna za aktualizację: mgr Magdalena Bakuła
Data aktualizacji: 15.02.2007 r.
Opracowała: mgr Lilla Sopelewska, dnia 21.06.2005 r.
Sprawdził: mgr Magdalena Bakuła, dnia 15.02.2007 r.
Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 15.02.2007 r.